søndag 24. mai 2009

Hardhauspakka


..fikk sin test i helga. Jeg kom over den på Netthandelen.. Jeg syns auksjon er gøy, og selv om ikke jeg fant referanser på hverken den ene eller den andre friluftssiden på nettet, så er det artig å ta en sjanse. Telt, Sovepose og ryggsett i ett, altså Hardhauspakka. Når tilslaget ble på 701 kr, er det ikke stort å klage på. Det måtte eventuelt være at utstyret var ubrukelig. 
Jeg lot ryggsekken ligge hjemme da den var  litt snau for denne turen. Men den hadde lomme og slange innebygget for vann undervei. Beholderen lå mot ryggen sånn at ikke vannet fryser om vinteren. Smart tenkt. Men soveposen og teltet fikk sin prøve, og jeg syns faktisk at begge deler stod prøven. Jeg hadde det riktig varmt, men temperaturen var vel ikke under 6-8 grader. For øvrig lå snørester ikke langt unna teltet. Teltet var lite og som tidligere nevnt så var det bare plass til en, og liten, ryggsekk i teltet. Et fortelt hadde vært å foretrekke. Teltet er så lavt at aktiviteter uten om soving er vrient. Men teltet var dobbelt og hadde god lufting. Heldigvis var det ikke mye vind. Hvordan det ter seg når vi kommer på fjellet, er jeg rett og slett usikker på. 
På bildet kan dere se  en liten sak fra Whistler. Det er en pute  som for¨lder seg  ut av den trange lille posen. Den skaffa jeg fra Gooba, en annen nettauksjon. Deilig med pute på tur :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar